Ультразвукова діагностика

Особливості та суть УЗД як процедури

Ультразвукова діагностика – це неінвазивне апаратне дослідження організму за допомогою ультразвукових хвиль. Високочастотні коливання пропускаються по-різному тілом, якісь тканини відображають хвилі, інші гасять, деякі структури пропускають їх.

УЗД-сканер, оснащений генератором і приймачем, продукує хвилі і вловлює їх відображення та спотворення. Сигнал надсилається комп’ютеру, який відображає його інтерпретацію. На екрані ми бачимо зображення зони, що діагностується.

Розшифрувати результати ультразвукового дослідження допомагають норми УЗД. Відштовхуючись від них, лікар може зробити висновки про стан пацієнта. Діагностика ультразвуком дозволяє помітити розвиток того чи іншого захворювання, аномалії на ранніх термінах. Процедура безболісна та безпечна. Тому лікарі насамперед призначають УЗД дітям та вагітним.

Де зробити УЗД?

Клініка Family Cliniс проводить такі види діагностики за різних показань:

УЗД черевної порожнини

Причиною можуть стати:

• планова діагностика печінки, жовчного, селезінки, підшлункової, сечостатевої системи;
  • біль;
  • дискомфорт;
  • порушення роботи травної та видільної систем;
  • наслідки травм.

УЗД нирок

Проводиться коли у пацієнта спостерігається больовий синдром, дискомфорт, підозрілий аналіз сечі, посттравматична діагностика, планове сканування.

УЗД малого тазу

Передбачає обстеження сечостатевої системи, визначення вагітності. Причиною призначення можуть бути порушення менструального циклу, болю, виділення, кровотечі, дискомфорт.

УЗД плоду

Необхідність у спостереженні за плодом та матір’ю, а також плацентою, навколоплідними водами, плановий та профілактичний скринінг.

УЗД печінки

Приводом для проведення стануть сумнівні результати аналізу сечі, больові синдроми, аномальна пігментація на шкірі та слизових оболонках, спостереження за хронічними пацієнтами, при прийомі агресивних лікувальних препаратів.

УЗД щитовидної залози

Причиною для призначення можуть стати лікарські та лабораторні підозри на порушення у роботі ендокринної системи, планове сканування.

УЗД молочних залоз

Необхідно виявлення патологічних утворень та змін тканин на ранніх стадіях. Також потрібний для регулярного профілактичного огляду.

УЗД матки

Серед причин призначення обстеження виділяють:

• збої у роботі репродуктивної системи;
  • біль;
  • виділення;
  • порушення циклу;
  • плановий скринінг під час планування вагітності, а також під час.

Діагностика ультразвуком має мати регулярний характер, адже такий метод обстеження здатний виявити більшість небезпечних недуг на ранніх термінах. Для різних видів УЗД ціна також відрізняється. Вона залежить від складності процедури та потрібної точності діагностики. Ви можете дізнатися, скільки коштує УЗД того чи іншого типу, звернувшись до нашого центру.

Перед УЗД

Підготовка до сонографії залежить від її типу. Сканування серця, нирок, щитовидки, а також доплерографія не вимагають особливих підготовчих операцій. Обстеження молочних залоз слід проводити у перші 10 днів циклу.

Деякі види ехографії передбачають підготовку. Перед УЗД черевної порожнини слід:

на 2-3 дні відмовитися від газоутворювальних продуктів;
утриматися від їжі протягом 8-12 годин (процедура проводиться натще);
попередити узиста про лікарські препарати, що приймаються.

Перед УЗД нирок необхідна аналогічна підготовка, але лише при надмірній вазі та/або підвищеному газоутворенні.

Безпека та ризики

Стандартна сонографія визнана абсолютно безпечною діагностичною процедурою. На даний момент не існує жодного наукового спростування цього факту. Тому на запитання “кілька разів можна робити УЗД” лікарі та вчені відповідають одноголосно: “рівно стільки, скільки це необхідно для встановлення діагнозу”.

Скільки разів роблять УЗД при вагітності?

Ехографія дозволяє лікарю-акушеру спостерігати за станом матері та плода, контролювати розвиток ембріона. Процедуру слід проходити щонайменше тричі:

• на 10-14 тижні (виключаються грубі аномалії);
  • у 18-22 тижні (виявляються небезпеки для розвитку плода, вади, патології);
  • в 30-34 тижні (точніше планування пологів, “знайомство” з малюком).

Переваги нашої клініки

Достовірність результатів УЗД-діагностики, а також їх корисність для встановлення діагнозу залежить, в першу чергу, від обладнання, по-друге, від фахівця. У “Фемілі Клінік” використовуються сучасні діагностичні прилади. З ними працюють найкращі лікарі УЗД Києва та країни. Досвідчені професіонали проведуть процедуру швидко, точно та ефективно.

Після кожного пройденого у нас УЗД відгуки лише позитивні. Клієнти задоволені та здорові, а це найкращий показник успіху.