Ендокринологія

Якісну консультацію алерголога в Києві можна отримати в нашій клініці. Низькі ціни, точна та багатопрофільна діагностика (ImmunoCAP), перспективні терапевтичні методики та професійний підхід наших фахівців вас приємно здивують.

Поняття алергії

Алергія – це надмірна чутливість організму до певної речовини, яка може бути представлена будь-яким продуктом, хімічною речовиною, пилом, вовною, мікробами або квітковим пилком та ін. За статистикою, алергією страждають близько 85% світового населення.

Алергія суворо індивідуальна і у різних людей вона виникає на різні речовини. Подібними проблемами займається лікар алерголог чи алерголог-імунолог. Хороший алерголог знає, що подібні реакції організму призводять до розвитку таких патологічних станів, як дерматит, кропив’янка або астма. Навіть деякі самостійні інфекційні захворювання супроводжуються алергічними реакціями.

Провокаційні фактори

Причини алергії досить різноманітні, хоча більшість з подібних реакцій залишається з нез’ясованою етіологією. Це пов’язано з тим, що точні механізми та причини розвитку алергії на сьогодні вивчені лише поверхово. Виявляється патологія не в усіх і не відразу. Якщо людина має схильність до алергічних захворювань, обумовлена спадковістю або імунними особливостями, то вона досить тривалий час може контактувати з різними агентами, при цьому реакції може і не бути.

Під впливом різних факторів, чиї механізми не вивчені остаточно, імунні структури запам’ятовують речовину і починають активно виділяти до неї антитіла. Коли ця речовина знову потрапить до організму, виникне алергічна реакція. Найчастіше подібну реакцію викликають:

• Пилок;
  • Грибкові суперечки або пліснява;
  • Комахи укуси (мурахи, оси, бджоли тощо);
  • Пил;
  • Шерсть або епітеліальні лусочки собак або котів;
  • Медикаментозні засоби;
  • Продукти (горіхи, яйця, мед, морепродукти та ін.);
  • Побутові хімічні засоби або латекс.

При розвитку алергічних реакцій у маленьких пацієнтів необхідно звертатися до дитячого алерголога.

Ознаки та симптоми

Реакція на алергени може проявлятися по-різному, але найбільш небезпечними вважаються випадки, при яких алергія розвивається стрімко, за лічені хвилини. Якщо в такому разі немає відповідної допомоги, то алергічний напад може закінчитися смертельним наслідком, що нерідко трапляється при анафілаксії або набряку Квінке. Але найчастіше алергічні реакції виявляються більш мирними симптомами на кшталт:

1. Незначне нездужання;
  2. Кожного сверблячки;
  3. Безпричинного нежитю;
  4. Висипання;
  5. Сінної лихоманки;
  6. Астми та ін.

Симптоми алергії далеко не завжди вказують на подібний діагноз, їх легко сплутати з проявами зовсім інших патологій. Тому нерідко трапляється, що не розпізнана алергія вчасно без відповідного лікування хронізується.

Діагностика

Якщо у людини є гостра алергічна чутливість до укусів комах, то в подібній ситуації у нього розвивається набряк Квінке або анафілактичний шок. За такої клінічної картини діагностика значно спрощується. За допомогою можна звернутися до центру алергології або до приватного алерголога.

Якщо ж реакції протікають слабо виражено, стерто, то діагностика серйозно ускладнюється. Тоді заходи щодо виявлення алергену проводяться з комплексним підходом. Пацієнту призначаються лабораторні дослідження, які включають аналіз крові на алергію або шкірні проби на алергени.

Методика ImmunoCAP у Family Clinic

У нашому центрі на прийомі алерголога можна отримати таку послугу, як діагностика за допомогою системи ImmunoCAP. Це нова методика, що передбачає застосування різних тестів. Це молекулярна алергодіагностика, при якій можуть застосовуватися інгаляційний або харчовий тест, які допомагають уточнити, чи справді патологічні ознаки мають алергію. Також застосовуються скринінгові суміші, що допомагають обчислити джерело алергічної реакції. Аналіз на алергени за допомогою даної системи став набагато інформативнішим і достовірнішим, а сама діагностика та виявлення алергену значно спростилися.

Лікування

Основною гарантією успішного лікування алергії є виключення контакту з алергеном. Якщо алергік знає джерело своїх проблем, то йому необхідно максимально убезпечити себе від більш-менш контактів з алергенами. Медикаментозна терапія спрямована на усунення нападу та зняття алергічної симптоматики. Призначаються:

• Антигістамінні засоби на кшталт Лоратадіна, Фексофенадину, Хлорпіраміну, Цетиризину та ін. насамперед.
    • Деконгестанти – для усунення закладеності носа (Ксилометазолін та ін.).
    • Стероїдні спреї для зниження запалення носових ходів;
    • Для лікування екзематозних висипань застосовуються шкірні мазеві препарати або креми з локальною дією;
    • Стероїдні препарати допомагають зупинити алергічну реакцію та усунути характерні прояви патології;
    • Якщо алергія супроводжується інфекційними ускладненнями носової або вушної локалізації, то показано застосування антибіотикотерапії;

Алерговакцинація або імунотерапія, що застосовуються щодо пацієнтів з алергією, допомагають скоротити чутливість до речовин алергенного значення настільки, що організм хворого просто перестає ними реагувати.